Magyar Autóklub új székháza

Magyar Autóklub új székháza

Tervező:
Helye:
1043 Budapest, Berda József utca 15.
Munkatársak:
Domokos Balázs, Klopp András
Statika: Hegedűs Péter - Hegedűs és Mizere Kft.
Gépészet: Görgeyné Bihary Erzsébet, Terék Tamás, Hajnal Zsolt - G&B Plan Kft.,
Elektromos: Kelemen Ferenc, Üveges Zoltán, Piatkó Tamás - Kelevill-FZ Kft.
Tájépítészet: Szloszjár György, Vastagh Gabi, Kontra Dániel - Garten Stúdió Kft.
Tervezőiroda:
Építés éve:
2011
Fényképek:
Bujnovszky Tamás, Civertan (légifotók), Tóth F. Gábor, Váraljai Szandra

 

A Magyar Autóklub új székházának tervezését egy pályázaton nyertük el, ahol a megbízó fontos szempontja volt az épület egyszerűsége, ugyanakkor emblematikus megjelenése. A tervezett épület karakterét a felemelkedő, majd visszahajló szalag határozza meg, mely értelmezhető egy felhajlított útpályaként, ami körülöleli az irodahelyiségeket hordozó transzparens üvegdobozt, de akár az Autóklubot megjelenítő `a` betűként is. Az épület a helyi politika részéről is kedvező fogadtatást kapott, miután az a tervezett új Duna híd levezető szakasza mellet helyezkedik el és így idővel Újpestre jellegzetes érkezési pontjává, kapujává válhat.

A földszinten az ügyfélforgalmi tér, felette irodák, legfelül, a nyolcadik szinten, az átforduló ív alatt nagyméretű tetőterasz található. A felhajló ív vastagságát alkotó, kb. egy méteres szalag szélessége változó és emelkedése közben oldalirányban is eltolt. Ennek megfelelően a - lift lépcső magot is hordozó - függőlegesen szakasz nem az induló rész szélességében és helyen érkezik meg. A két meghatározó elem a héj és a közrezárt doboz anyagválasztása is az alapgondolatnak alárendelt, így a héj, egy áttörések nélküli fémburkolatú szalag, ami két oldalt hét szint magas üveg függönyfallal rekeszti ki a belső tereket. Az épület geotermikus rendszerekkel történő energia ellátása nagyban segítette a tetőn a hagyományos gépészeti berendezések (pl. kémény) elmaradását, ami az építészeti megjelenés elengedhetetlen követelménye volt.